sanneinsuriname.reismee.nl

Jippie daar gaan we weer!

Hey allemaal,

Zo en daar ben ik weer na twee jaar.
Jeetje mina wat is er een hoop veranderd en gebeurd in deze twee jaar.
De reden dat ik hier weer opduik is omdat ik op 23 april 2015 op mijn 30ste verjaardag een heel bijzonder cadeau heb gekregen van Hetty en Julien Dijksteel (de directie van Libi Makandra waar ik eerder bij heb gewerkt in Suriname). Ondertussen kan ik wel zeggen dat Hetty en Julien voelen als familie - leden en er is een bijzondere band ontstaan.
Het was een verjaardag om nooit te vergeten, beide stonden ze daar in mijntoen nog kale woonkamer met een enorme bos bloemen, waarvan je denkt, komt die bos uit nederland?Waaauwjeetje wat een bos. Er was al aardig wat visite en ook zij waren erg onder de indruk van de bos bloemen. Ik nog helemaal euforisch van de bos bloemen had helemaal niet in de gaten dat er bij de bos bloemen een envelop zat van een vliegmaatschappij. Ik kon het haast niet geloven en wist niet waar ik moest kijken, er zat een retour vliegticket in naar Suriname. Met daarbij de vraag van Julien of ik voor 3 jaar in Suriname wilde komen wonen en werken. Jeetje was ik even flabberdegasted.
Uiteindelijk hebben we een leuke avond gehad, mijn familie, kennissen en vrienden hebben toen Hetty en Julien leren kennen. En we hebben veel herinneringen opgehaald aan mijn eerdere reis naar Suriname.

Uiteindelijk nu 2 jaar verder, ben ik ondertussen alweer een jaar afgestudeerd als wijkverpeegkundige, en na wat wikken en wegen en passen en meten (in mijn leventje van nu), heb ik het voor elkaar gekregen dat ik voor5 weken weer terug kan naar het mooie warme gastvrije Suriname.Mijn tweede thuis. Dit keer gaat mijn ma mee,zoals de meeste wel weten werkt ook mijn ma in de zorg. Ze iszo nieuwsgierig geworden na al mijn verhalen en avonturen dat ze geen seconde heeft getwijfeld om mee te gaan. Dus plannen gemaakt en contact met Hetty en Julien....en ja hoor mijn ma is ook welkom. Hoe kan het ook anders?We vliegen samen op 19 November naar Suriname, (Hetty is dan ook in nederland en vliegt mee terug naar Suriname) Ma en ik zullen vrijwillig gaan werken bijLibi Makandra en daar hulp bieden waar nodig. Zo leuk dat ik dit met mn ma kan en mag gaan doen, nu kan ik haar alles laten zien, en kunnen we lekker samen bourgondisch genieten van Suriname. Kan niet wachten om met haar te proosten met een koud Parbo'tje en wil zo graag haar reactie zien als ze het vliegtuig uit stapt....ik weet nog zo goed mijn eerste keer......dacht dat het de hitte van de motoren van t vliegtuig was...haha nee datwas Surinaamse hitte, een warme deken, en dan de combinatie met de geur van Suriname....krijg er nu al kippenvel van.

Omdat ik nuvoor de derde keer terugga, wil ik eens watterug doen, ik word altijd zo gastvrij ontvangen.
Ik heb daarom aan Hetty gevraagd wat er precies nodig is in Suriname en vooral bij Libi Makandra. Ze vertelde me dat het leuk zou zijn eens een feestelijke dag/avond te organiseren voor de bewoners met muziek/dans/theater/hapje/drankje. Daarom heb ik flyers gemaakt en ben ik bezig met een geld-inzameling om de bewoners een onvegetelijke dag en avond te bezorgen. Ik hou jullie hier uiteraard van op de hoogte via deze site. Het gaat om het gebaar en elke euro is daarom al welkom.
Tijdens het boeken van ma haar ticket kregen we te horen datze een extra koffer mee mag nemen van 20 kg, dus je voelt hem al aankomen....... wie weegt er 20 kilo of gaat er voor 19 November heel veel afvallen??? Euhm ik vrees niemand, en eerlijk gezegd had ik wel geweten wie ik nu meenam in die extra koffer als dat zou kunnen.....

Mochten jullie nog een gift van 1 euro willen doen, dan is dit zeker welkom,kijk zelf maar evenhoe dit bij mijof mijn ma terrecht komt .verpleegkundige materialen zijn ook welkom, denk hierbij aan verbandpleisters, bloedsuikermeter incl strips en naaldjes, verbanden, gaasjes, medicijnen.

Wil je op de hoogte blijven van onze verhalen en avonturen zet dan je emailadres in de mailingslijst op mijn pagina, dan krijg je een mail als er een nieuw verhaal verschijnt.
Uiteraard maken we foto's en zal ik ma ook de flora en fauna van Suriname laten zien, en dit zal wellicht zorgen voor leuke verhalen en foto's

Ps: voor de leraren en leraressenonder ons, op deze pagina zit geen ABC controle dus als er word staat met dt of met een t wanneer het wel dt moet zijn, of erger nog andere spelfouten.....Boeie....je kan maar in 1 ding goed zijn! Ik type nog steeds zo snel als dat ik praat dus even kwestie van wennen voor jullie.

Reacties lezen vinden wij erg leuk, vermeld je aub je voor en achternaam bij je reactie?

Tot de volgende keer,

Groetjes en veel liefs,

Sanne en Marjo

Reacties

Reacties

Brenda

Heerlijk Sanne, dat we straks weer mee kunnen lezen en genieten. Aftellen geblazen. Kom je binnenkort langs voor n pilske en neem je dan je groene spaarpotje mee?? Xx

Marion

Oh Sanne daar ga je toch alweer zeg. Nog even een aantal weekjes genieten van de voorpret.

Henny van Delft

Ik verheug me er nu al op!!

Claudia

Ha Sanne,
Wat leuk zeg dat je weer naar Suriname gaat en ook nog samen met je moeder. Wat een ervaring zal dat worden zeg.
Veel plezier daar.
Groetjes Claudia Avontuur

Berdine

Nou meed super joh. Wat enorm leuk .
Geniet van alle voorbereidingen en vooral de voor pret.
X

Debby

Super Sanne, en wat een ervaring om samen met mams te doen. Mijn donatie komt jou kant op! Veel succes! X

Joyce

Sanne wat ben je toch een geweldig wijf! Web wat schrijf je ontzettend tof! Ik volg je trip maar al te graag. Succes

Diny Spierings

Ik hoorde van jouw Ma al van jullie reis op 19 november.
Wil je mij op de hoogte houden?

Marion

Jippie straks weer Genieten van je Story, ik kijk er naar uit. Tis dat ik geen 20 kilo weeg anders had ik t wel geweten.Wat gaaf dat je jou ervaringen straks kunt gaan delen met jullie moeder. Geniet van de voorbereidingen en aftellen maar X

Anita van Riel

Dat worden geweldige weken weer. Gaan jullie volgen. Super!

Miriam

Geweldig dat je dit gaat doen met je ma.. Echt trots op jullie!

(Ga ik maar snel detoxen.. bam.. op naar de 20 kilo ;) want ik ga je gruwelijk missen..)

Mocht dat afvallen nou toch net niet lukken, dan lees ik met liefde & plezier jullie mooie verhalen! Maak er wat moois van ? X

Mama Marjo

Mooi verhaal San.
Zo,n zin in, samen met jou, het zelf te gaan ervaren en mee te maken.

Willemien

Wat een geweldige ervaring om naar uit te kijken en te beleven!ik volg jullie graag via de mail!

Marina

Tjonge, lichtelijk jaloers...Wat gaaf dat jij en Marjo samen gaan he. En ik weet hoe het samen op reis met Marjo is, heerlijk. Zie straks uit naar meer verhalen en de foto's

Lizette

Wat een mooi om dit samen met je moeder te doen. Ik wens jullie heel succes ????

Trees

Tjee zeg wat een mooi iets wat jullie samen gaan doen! Veel succes maar vooral ook veel plezier en doe veel goed werk! En wat is het mooi om dit samen met je moeder te mogen/kunnen doen.

Willy de Veer

Wens jullie een goede reis .

Marianne van den Broek

Hoi Sanne.
Met belangstelling je verhaal zitten lezen. Het is een spannende vliegreis geworden.
Succes en veel plezier in je Surinametijd

Anja Sluijmers

Hoi Marjo en Sanne,
Zit net jullie reis verslag te lezen wat een verhaal het zal ook niet zo zijn dat alles op rolletjes loopt. Maar gelukkig is alles goed gekomen en hebben jullie daar een warm welkom mogen ontvangen. Ik wens jullie samen een mooie tijd en veel succes met het werk daar.
Groetjes Anja

Anita

Oohh Sanne wat een verhaal. vleigen... bbrr. MAAR nu volop genieten van de weken die gaan komen.

Anita

Haha vliegen natuurlijk

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!