sanneinsuriname.reismee.nl

Joehoe ik ben in Suriname

Even vooraf als je op dit bericht wil reageren klik dan onder dit verhaal op reageer anders komt de reactie bij mijn eerste verhaal te staan, en wordt het onoverzichtelijk.

Ook heb ik al foto's van de heenreis en aankomst in Suriname

Hier ben ik dan in het hete Suriname! Weet echt niet waar ik moet beginnen, heb al zoveel gezien! De vlucht in het vliegtuig begon bij mij al met buikkramp, net voordat we zouden opstuigen, riep de piloot om dat er ijs op de vleugels zat en dat dat eerst verwijderd moest worden

Undecided
...... Nadat dat gebeurd was, starte er 1 motor niet, toen sloeg me hart even een paar tikken over, en dacht ik wil ik dit weten? Dat vemeld die beste man ook gewoon even net of het niks is, er zat namelijk een klep vast gevroren.... ONGELOOFELIJK, na ong 15. min gingen we de lucht in! Nou daar zat ik dan, boven de vleugel, een eigen scherm voor mn neus, met alle nieuwste films die je maar kan bedenken, dus al mijn boeken, tijdschriften, puzzels, muziek waren overbodig! Vliegen viel me reuze mee, beetje wiebelen af en toe! Alleen toen het ergste de LANDING! die duurde ong 15 min, en aangezien ik nogal verkouden was klapte me oren zodanig dicht dat ik niets meer hoorde als alleen mezelf! Mijn oren zijn tot op heden nu nog niet open! Heb al van alles geprobeerd maar POTDICHT! Mn hele apotheek van thuis bij maar niets voor me oren....

Toen ik het vliegtuig uit stapte, dacht ik woooow is dit de warmte van de motoren of is dit het! Ja dit is het, alsof je een warme deken omkrijgt, maar die af en toe lekker wappert, want het briesje is heerlijk! Toen in het busje naar de bestemming, ik keek mijn ogen uit! Zo mooi groen hier, en het was i.p een rechte weg naar Lelydorp, onderweg een aantal huizen gezien waarvan ik denk HOE kan Wesley sneijder op vakantie gaan voor 3 ton, en hoe kan het zijn op deze wereld dat mensen zo moeten leven????? Je zou bijna al je geld afgeven, maar de mensen weten hier niet beter.

Aangekomen bij het huis, wachtte hier Stan en Julien op ons ( de directie van Libi Makandra) een erg warm welkom. Onze overbuurman (Singh)kwam meteen aanlopen die heeft een eigen supermarkt aan huis, hij is de huisbaas van ons, en zorgt voor onze boodschappen! Pietje precies maar erg lief zorgzaam en geintereseerd! Die avond heeft zijn vrouw voor ons gekookt ook heerlijk gegeten, het was een vermoeiende dag met veel indrukken en was blij dat ik op bed lag, de kamers zijn erg groot en ik deel mijn kamer met Anouk. De volgende dag werden we om 09:30 opgehaald voor een gesprek met de minister van volksgezondheid, haha ook leuk! We hebben daar met Stan en Julien een gesprek gehad, om Libi makandra meer bekend te maken hier in Suriname! En het plan besproken wat er in het jaar 2010 staat te gebeuren! Nadien hebben we in Paramaribo al wat geshopt en mochten we bijkomen van onze reis! We zijn bij de waterkant geweest, dit is zeg maar een soort van boulevardje aan de waterkant! hier lagen zwervers die in de prullenbak opzoek gaan naar hun voetsel! Je kijkt je ogen uit!

Vandaag de dag zijn we om 08:00uur opgehaald en naar Libi makandra gegaan, we hebben daar een rondleiding gehad op het terrein waar we zullen gaan werken! Bij het eerste huisje waar we binnen kwamen schoten bij al ons 4 -ren de tranen in de ogen, dit was een huisje met PG- bewoners! kan nu niet in details treden maar ik vond het hartverscheurend. En ben heel blij dat wij hier zijn om hier te komen helpen, en dingen mee aan te pakken! De hoofdzuster zoals ze dat hier noemen, is heel erg blij met onze komst want ook zijit met haar handen in het haar... in de zorg zit nog geen structuur en het loopt niet zoals het hoort, zo werken er in de nacht dienst 7 mensen dat zou in nederland echt over de top zijn! In elk huisje liggen zorgdossiers die niet gebruikt worden, die liggen er gewoon te liggen! haha Ook heb ik de SEH gezien, dat vond ik super op het terrein zijn twee ambulances en die rukken geregeld uit, op de SEh staan ong 4 bedden, waar ze de spoedzorg kunnen leveren, van alle gemakken voorzien dat wel! Ook hier mogen we een keer mee mee. Ik sta er ook niet van te kijken dat hij vaak uitrukt want er is hier 1 hoofdweg en ze stoppen hier voor niets of niemand op de weg, ook zebrapaden worden genegeerd! zo rijden ze hier dus ook aan de linkerkant, als ik in het busje zit, zit ik steeds met me handen omhoog te roepen kijk uit! of OEIII dat ging net goed! Met me enkel gaat het prima, lekker slippers aan en lopen met die hap, heb wel een onzettend dikke voet maar dat komt ook door de 1000.000 muggen bulten en het vocht wat eruit komt (denk ik) ik noem het mn olifantenvoetje! Op slaapkamers hebben we heerlijk Airco, en de muggen vallen dood neer als ze binnen komen, op dit moment wordt ik weer van alle kanten aangevallen door die beesten, zit nu in een internet cafe aan de hoofdweg. Mn bed ligt trouwens heerlijk , ik slaap prima, ben nog steeds elke avond zo in dromenland want mijn biologische klok is nog in de war! Al denk ik dat ik vannacht niet zo best zal slapen, want bij Anouk kwam er vanmorgen uit haar matras ( zat een scheur in) een gekko (mallesander) eruit gekopen...........

Sealed

Ik heb een surinaams nummer maar dat wil nog niet echt lukken!

Het adres om evt een kaart te sturen is:

Indira gandhiweg 432

Lelydorp district Wanica

(Ma) dat is het adres wat jij als het goed is al hebt!

Adjan Gefeliciteerd met je Verjaardag heb je me kaart gehad?

Ik hoop dat jullie er een beetje wijs uit kunnen er gebeurd zoveel dat ik niet weet of ik iets vergeet, maar dat houden jullie tegoed! Als het tot nu toe blijft bij de muggen en gekko's dan ben ik allang tevreden!

Ohja je raad het nooit naast ons huis (schuinachter) is een voetbalveld, is toch toepasselijk, kan ik daar af en toe een wedstrijdje mee pikken! Haha alleen in zal zelf niet voetballen nie haha....

Nou dag lieve mensen tot de volgende keer

Liefs Sanne

Reacties

Reacties

Charlotte

He Van Beeky (senior),

Wat een spannend begin van je reis. Zou helemaal niks voor mij zijn, zo'n gammel vliegtuig..maarja, je zit er eenmaal in he? Hoe is het met je voetje ondertussen? Als jij terug komt, is de kans groot dat ik twee van zulke gezwollen voeten heb (en een dikke buik), er is namelijk een nieuw SSC-lid op komst bij ons.
Geniet er van daar, leuk om je belevenissen te lezen!

Char!

Frans Duijts

Jij denkt maar dat je alles mag van mij, ik zit hier in een kooi en jij in Suriname! X

Andere Fraaaaans

Jij hebt een GROOT tuintje in ons hart........



Veel liefs vriendin van BILLLLLLLLLLLL XXXXXXX

Gerard en Corry Vugts

Hee Sanne,

We hoorden vanmorgen van Diana dat je een reisverslag maakt, dus nieuwsgierig als we zijn, houden wij je vanaf nu ook mee in de gaten.
Je reis was al spannend, maar gelukkig ben je heelhuids aangekomen. Geniet van je verblijf daar, en we hopen dat je niet teveel van dat ongedierte in je bedje tegenkomt, lijkt me maar niks.
Niet stiekem tegen een balletje gaan trappen daar, want we willen jou als je straks weer terugkomt wel weer eens een keertje zien, en je verhalen horen.
We blijven je verhalen hier mee volgen, en nogmaals geniet van deze tijd.

groetjes van Gerard en Corry Vugts (jeweetwel die lastige klant)

Jon

Hey San,
Spannende opstijging en landing dan achter de rug, hopelijk zijn je oren al open? Hebben ze nog openstaande vacatures in dat huisje voor PG bewoners?, heb voldoende ervaring. En op die mallesanders en muggen ben ik niet jaloers hor ppfff. Hopelijk gaat t met je olifantenvoetje ook beter, had jij je steunkousen nie meegenomen? Nou t eten en slapen heb je zo als gebruikelijk geen moeite mee,gaat lekker das t belangrijkst. Nou meid, sommige mensen moeten gaan werken! Kijk weer naar je nieuwe verhaal uit! X

PLEUN

Hee Billlll,
Hopelijk heb je nog wat dolfijntjes gespot vandaag????
Hier weinig dolfijnen gezien trouwens.....
Die verstoppen zich op een of andere manier steeds!

Nou Billll love you!

Groetjes Pleun xxxxxx

Berdine

Heeey Vetklomp.

Helemaal leuk zeg die foto's etc allemaal.
Wij zitten hier gewoon dik in de sneeuw. Nou geniet ervan....


Groetjessss Berdine

Ma

Hey San
Nou spannend verhaal hoor en dat allenmaal op de eertste dag. had maar een bandrecorder meegenomen want ik denk dat je alles nooit kunt onthouden.
Fijn dat je goed bent aangekomen, en laaaaat liggen die bbbbaaaallll. Misschien hebben ze daar wel een piano staan. Geniet er van war.
Ma

Désirée van Hulten

wat leuk om te lezen hoe je eerste week geweest is! Ik zie je gewoon zitten in zo'n auto: pas op, let op, Aaahh!! (haha)
En je weet het hé: je mag niet voetballen van me! hihi.
veel plezier en de groetjes van Marie-Louise, Joke en mij!

Ellen Liebregts

Hoi Sanne,


Ik wil jullie even succes wensen met de uitdaging waar jullie voor staan, want jullie verhalen lezend is dat niet niks. Vergeet daarnaast niet te genieten van het land en alle nieuwe mensen die je leert kennen.


Groetjes, Ellen

Linda

Ayoooooooooooooooooooooo!

Hier even de groetjes uit het witte Waalwijk!!
Nog steeds?? Ja nog steeds.... GRRRRR.....
Leuke foto's van de boottocht!
En gelukkig een heerlijk Mc in de buurt, is ook niet mis!
Kijk uit naar je volgende verhaal,

x Big SIS!

Fleur van Beek

55t5y7ytbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbcccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjhhhhh dikke kus van fleur
ps. mis ik je, vooral met zwemmen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Marion

Haaa Sanne, Nou wat fijn dat het allemaal bevalt daar. Wij hebben idd de kaart ontvangen uit het verre suriname, ( WEL SNEL HOOR hahaha).
Hier nog even fleur: wil je allemaal berichtjes sturen haha:
ffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddd

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!