sanneinsuriname.reismee.nl

Dag lieve mensen, hier alweer mijn volgende avontuur!

Hallo iedereen! Nog even voor de duidelijkheid, mensen reageren nog steeds op mijn 1ste bericht, als je dit verhaal gelezen hebt en je wil hierop reageren, dan graag onder dit onderwerp op reageren klikken! Anders heb ik geen overzicht! Hier ben ik weer met mijn volgend avontuur! We hebben de afgelopen week al flink wat werk verricht, zijn aan het observeren wat nu direct belangrijk is om aan te pakken! Afgelopen vrijdag zijn we met een soort fluisterboot gaan varen! Na lekker uitgeslapen te hebben zijn we zondags s´morgens om 11uur opgehaald door Julien de directeur van Libi Makandra! Ook zijn vrouw Hetty was erbij (zij is ook een van de zusters van Libi Makandra) Hetty kwam die ochtend uit de nachtdienst, en moest die avond ook gewoon weer nachtdienst draaien! Ongeloofelijk dus zonder geslapen te hebben ging ze met ons mee, en ze is erg gezellig en ik vind het een geweldig mens (je kunt haar ook zien op de foto´s van me die zijn gemaakt tijdens de boottocht) ze praat ook echt als een surinaamse en dat maakt me zo aan het lachen! Ook hoe ze de mensen op haar werk omschrijft en hoe de zusters met dingen omgaan kan ze zo verwoorden dat ik telkens helemaal dubbel lig! We kwamen na ong 20min aan in Domburg en zijn daar aan boord gegaan van de boot! De boot was van de schoonzoon van Hetty, hij is nederlands en woont hier sinds kort met zijn vrouw dat is dus de dochter van Hetty (snappen jullie het nog) De dochter van Hetty had heerlijk voor ons gekookt, ongeloofelijk wat die mensen hier voor je doen! We zijn voorzien van eten, drinken, uitleg over wat er te zien was, en zo gastvrij! Ik heb lekker op het bovendek van de boot gelegen op een stel kussens en heb heerlijk liggen genieten van de zon en vooral van al het groen hier aan de, waar je ook kijkt links of rechts het is zooo groen, echt heel mooi. We zijn ongeveer na 3 uur varen aangemeerd bij een erg mooi strandje, hier konden we als we wilden een frisse duik nemen, maar dit heb ik maar niet gedaan toen ik het water van dichtbij bekeek, wat dat betreft ben ik echt een piet leut, er waren namelijk netten aanwezig deze zouden tegen de piranha´s zijn en het water was m.i erg vies en er dreven dingen in waarvan ik dacht wil ik hier inliggen nou nee dank je. Maar mijn collega´s hebben wel lekker even gezwommen, en ik heb foto´s gemaakt, en ben tot mijn enkels het water in gegaan, toen viel mijn oog op een stel hangmatten en ik dacht hmmm lekker ik ga ff liggen! Mee dat ik lekker lig roept de bootman (zo noemde we de Nederlandse schoonzoon van Hetty want ik weet zn naam niet meer) dat is niet van jou die hangmat, wat bleek nou die hangmatten waren van de mensen die daar vaker komen en die hangen ze daar op zodat ze lekker kunnen relaxen! Haha dus iedereen lachen dat ik zo wereldvreemd ben natuurlijk en dat ik met me bips al in dat ding hong! Nadien zijn we weer terug gevaren dat duurde natuurlijk ook weer 3 uur, en Hetty is niet van dr stoel afgeweest want die kon niet zwemmen, en als er boten langs kwamen dan ging de boot flink op en neer en die blik in Hetty´s ogen was dan erg lachwekkend. Ik heb heerlijk Parbo biertjes gedronken, het was zo gezellig met die mensen……toen we aan moesten meren was er bij Domburg waarschijnlijk iets aan de haven te doen, want er stonden allemaal auto´s met achterklep open met harde muziek, en we werden van top tot teen bekeken toen we de boot afkwamen, voelde me net de koningin! Gisteren avond hebben we voor het eerst een avonddienst gedraaid, toen we net op het punt stonden om naar de bus te lopen, kwam er een enorme hoosbui, we hebben toen maar 4 komo vuilniszakken over onze hoofden getrokken bij gebrek aan regenjas! Als je hier nat regent dan ben je namelijk naar 5 uur nog niet droog! Aangekomen op het werk zijn Anouk en ik naar een huisje gegaan met PG/bewoners, we hebben lekker met de mensen buiten zitten zingen en hebben de mensen lekker te drinken gegeven. Toen we rond 21uur gingen kijken waar onze andere twee collega´s waren rende er een ambulance chauffeur voorbij en die vroeg naar de zorgco van die avond! Want er was een aanrijding met een bromfiets en auto! En ze moesten dus uitrukken! Ik ben meegelopen om die zorgco te roepen maar die riep dat ze echt niet mee kon want er moest een verantwoordelijke op het terrein blijven! Anouk en ik keken elkaar en zeiden als jij gaat ga ik ook! Dus we hebben aangeboden mee te gaan en ineens zaten we in de ambulance en waren we onderweg, nou het gevoel wat door me heen ging ONGELOOFELIJK wat een kik, Anouk heeft een stukje kunnen filmen, ik zat voorin en we reden ontzettend hard en al het verkeer moest aan de kant! Achterin zaten Anouk en Loreen (dit is de vrouwelijke arts van de SEH, ook een erg aardige vrouw) de chauffeur is gewoon chauffeur en is dus geen verpleegkundige! Dus vandaar dat wij mee moesten om de arts te assisteren. Aankomende bij het ongeluk, stonden flink wat kijkers aan elke kant van de weg, toen ik uitstapte dacht ik nou daar ben ik dan voelde echt als een KICK! Het slachtoffer zat hangend tegen een stroompaal en zijn brommertje lag midden op de weg in kreukels! De man was nog gewoon aanspreekbaar had alleen wat pijn in zijn rug! Maar het gekke was, Loreen moest eerst met de politie een verklaring tekenen en mag dan pas het slachtoffer helpen! Dus i.p komt eerst de politie die kijkt hoe het slachtoffer verzekerd is en daarna geeft hij een akkoord aan de arts dat ze mag beginnen met haar eerste hulp! De man liep zelf naar de brancard en eenmaal in de auto, gingen we met sirene´s naar het ziekenhuis is Paramaribo. Pas in de ambulance kreeg de man een nekkraag om ( haha) en werd de bloeddruk gemeten en hebben we een infuusnaaldje ingebracht! De arts gaf mij haar mobiel en zei hier heb je dadelijk de SEH van het ziekenhuis zeg maar wat er gebeurd is en dat wij er over 20 zijn! Ik kreeg een arts van het ziekenhuis aan de lijn en heb alles moeten vertellen, eigenlijk een soort analyse van wat wij dachten dat er aan de hand was. Met de man was i.p niet veel aan de hand, ik denk dat hij eerder flink misselijk is geworden door het schudden van die ambulance en het remmen en optrekken van de wagen, want mij was ook wel duidelijk dat de man iets te ver in zijn whisky glas had gekeken, zelfs Anouk en ik hadden bijna een zak nodig om te spugen! Aangekomen in het ziekenhuis op de SEH heb ik mijn ogen uitgekeken, het leek meer op een slagerij en achter de balie waar de artsen en verpleegkundige zaten werd flink plezier gemaakt onderling! We hebben de man overgedragen aan de SEH verpleegkundige en toen konden we gaan! Terug in de ambulance heb ik met Loreen gesproken, ook zij ondervind hier een heel verschil aan proffesionaliteit, maar hier kan je als burger niet veel aan veranderen, dit moet van hogerop komen, maar dat komt niet echt! Hoe dit systeem allemaal in elkaar zit weet ik ook echt niet! Nu hebben jullie vast wel een beetje een indruk van hoe het er hier aan toe gaat! Ik vind het super dat ik dit allemaal mag meemaken, en ik hoop dat ik met mijn ervaringen hier toch een ook een steentje bij kan dragen. Gisterenavond zijn we met de directeur Stan en zijn vrouw naar een soort bandje geweest, je kan je intsrtument zelf meenemen, en de band speelt muziek en je kan zelf zingen als je wil! Ben er gelukkig onderuit gekomen dat ik niet hoefde te zingen, stel je voor dat ik hier wordt ondekt dan kan ik niet meer fatsoenlijk over straat! Nog even ter info wat ik nou eigenlijk op het werk uitvoer: s'morgens begin ik om 07:00 en we zijn nu bezig met zorgplannen opstellen van elke bewoner, maar as maandag houden we eerste een vergadering met al het personeel om uit te leggen wat er de komende tijd zal gaan veranderen, zoals personele bezetting van 7 nachtdiensten terugdienen naar bijv 3 mensen, zodat er in de ochtend meerdere mensen aanwezig zijn en dat de mensen gewoon om 7uur smorgens gebaad gaan worden zoals ze dat hier noemen, want op dit moment gebeurd dat (schrik niet) tussen 04:00 en 05:00uur s'nachts! Ook gaan we een koffie pauze introduceren, en lessen geven over communicatie, rapporteren, decubitus, tiltechnieken! Nou nu het mooiste vant verhaal, maandag om 11:00uur zijn er opname's voor de televisie, je kunt het vergelijken met Pauw&Witteman, en ik mag hierbij zijn! Samen met directie, SEH arts en Fysio, in dit programma wordt Libi makandra in het daglicht gezet, zodat er meer bekendheid wordt voor hen en dat er zo van bovenaf ergens een kraan open gaat, maar hoe dit allemaal zit weet ik ook niet hoor! Dus tjah neem morgen een maskertje, zet me teennagels in de lak, doe twee watemeloenen in mn bh (tsjah ik dacht dat ik grote had, maar geloof me het kan veeeeel groter) Doe een kussen in mn onderboek dan kan ik er wel mee door dacht ik zo! Owhja dan nog iets jajaja er zijn hier 3 Kentucky Fried chickens! Nou mensen in kan me lol op, als ik zo door ga heb ik dat kussen trouwens niet eens nodig, en moet ik en stoel bijboeken bij de KLm voor de terugreis! Ik blijf maar typen maar moet nu echt weer stoppen denk anders wordt het te lang! Nou lieve mensen, bedankt voor jullie aandacht, een hele zonnige groet vanuit hier Liefs Sannexxxxxxxx

Reacties

Reacties

Miranda Verbeek

Heeej Meiske,

Ik lees je verhalen met veel plezier! wat maak je een hoop mee zo he!
Ben je al bruin? zal wel (de ratten gna gna)
Hee vallen je ogen niet uit je hoofd zo af en toe? dat is allemaal wel heftig hoor wat je daar ziet lijkt me.

Hee doe je voorzichtig ennuh geniet vooral! wij vriezen wel vast hier KOUD HE!

groetjes van Miranda

elly

Nou, dat is al heel wat spanning in een avond nadat hij zo rustig begonnen was :).
geniet maar van het weer, hier waren we vandaag voor het eerst vrij van sneeuw, valt er vanavond weer 2 cm.
Alles verdorie weer wit.
Nog even een update: eind deze maand verhuizen we (baardwijk) naar Balade. Ben benieuwd.
Groetjes en nog veel plezier en leuk om al je indrukken mee te maken.
Elly

Janny

Hey meiske,

Wat een heerlijk verhaal weer zat op het puntje van me stoel om het helemaal uit te lezen.
Doe je ook erg leuk dat schrijven (je lijkt simon vd vlugt of jill mansel wel).
Je hebt het wel erg druk daar zo te lezen pff wel echt vet en dat heb jij idd weer mee in de ziekenwagen, en straks met je hoofd op de tv.
Zit nu al met spaning te wachten op volgende week op je volgende verhaal.

To snel.
(ps de hoeveelste kom je ook alweer terug???)


XXXX Janny

Gerard en Corry Vugts

Hee, Florence Nightingale

Leuk om zo je belevenissen te kunnen volgen, wat gaaf om zo mee te kunnen in een ambulance, en hun SEH van dichtbij te zien, je krijgt zo wel de juiste indrukken van de zorgverlening daar.
Geniet van je werk en verblijf daar, en we blijven jouw verhalen volgen.

Gerard en Corry

wilmavanoosterwijk@kpnmail.nl

Hoi Sanne,

Wat 'n verhaal zeg ! Je kunt straks 'n boek gaan schrijven joh. Leuk om te lezen hoe het met je gaat, toch 'n beetje 't idee dat je dichtbij bent, terwijl het zo ver weg is. Heb op 't moment niet zoveel tijd om te schrijven, zo naar mijn vader, gaat niet goed, heeft longontsteking en naar vriendinnetje van Kimber, gisteren met turnwedstrijd op knie gevallen, zit in een brache, dus ff op bezoek. Tot gauw, dikke kus Kimber en Wilma

Kim

Sannee!!!

Geweldig weer je verhaal! Haha echt op zn Sanne's! Jee wel heftig allemaal wat je meemaakt, maar wel echt super vet zeg! Je zal je ogen uitkijken denk ik. Ik heb er al helemaal een beeld bij hahah. Jullie gaan iig goed aan de slag! Super! Nou succes en geniet!

xxx Kim

Marion, adjan en gevolg

Ha Sanne, Idd weer veel meegemaakt zeg. Geniet er maar van want het is denk ik weer zo voorbij.
Hier alles rustig zijn gangetje. Ook met je nichtjes alles prima. Nou we horen wel weer van je.
Liefs Ons

Lin

He Sis,
Twas weer een mooi verhaal om te lezen... Ik kan me voorstellen dat je je ogen uitkijkt daar... Wat een land zeg!
Gelukkig dat je het erg goed naar je zin hebt. Wat een mieter dat je op tv komt....! Wie weet wordt je inderdaad wel ontdenkt ;-)
Nou succes nog.... ik kijk uit naar je volgende avontuur!
AYOOOOOOOOOOOOO

x Lin

ad en joke

heeeeeeeeee san.
mooi verhaal geschreven, het lijkt wel een boek.
wij genieten ervan.
als je terug ben moet je een uitgever zoeken.
maar geniet ervan, niet iedereen krijgt zoon kans.
werk ze, wij kijken uit naar hrt volgende hoofdstuk.

tamara

Hey Meisje,
Nou als ik die foto's zie denk ik hoezo werken?Ha ha, wat kun je je belevingen geweldig beschrijven het is net of ik daar ook ben.Fijn te lezen dat je het zo goed naar je zin hebt, en het net zo is zoals je gehoopt had.Ik moet zeggen dat we je wel missen hoor, nu al.
Ik hoop dat je beroemd wordt daar en veel handtekeningen uit mag delen.Geniet ervan meisje, we denken aan je.
Lieve groet en dikke knuffel Tamara

Claudia

Ha die Sanne,

Wat een belevenissen maak je allemaal mee zeg! Je kan er straks een boek over schrijven. Geniet er maar lekker van. Hier is het koud en kil en gaat alles gewoon in volle vaart door.

Groetjes CLaudia

Marije!

He talentje!

Toevalllig zit ik ff romy dr hyves te spotten en lees ik jou krabbel.... tjonge jonge wat maak je me nu toch weer.... zomaar ineens 4 maanden weg! kun je nie make! nee gapje! super tof man!!!!!! jaloersssss das beter dan konten wassen in t EZ! ;)

Nou wens je nog super veel succes en vooral plezier!!!!

liefs uit Maastricht!

x

Romy

Ik zie wel deh gij deh ook verdomd goed doet zonne blog! Keep on going girl hihihihi
Maar ik mag het vast zo niet zeggen, maar wat lijtk me deh gaaf om eens mee te maken. Al die luxe die we hier in de toko toch gewend zijn.
Maar gij zult er onderhand wel utizien als een neger, zo bruin! Hé blijf schrijven en blijven lachen!

Dorothe

Hoi Die Sanne,

Wat leuk om jou enthousiaste verhalen te lezen.
Zou zo met je mee willen.
Wat zal het straks tegenvallen om aan alle structuur hier weer te wennen.
Het klinkt allemaal geweldig geniet ervan en je laat ons heerlijk meegenieten door al je leuke verhalen.
Kijk uit na je volgende verslag.
Groetjes Dorothe

Henny

Heej Sanne,
Wat super enthousiast ben je , we beleven het allemaal mee.
Heel veel succes verder en geniet er van.

diana

he die Sanne
ik heb net jou verhaal gelezen en ik vind het allemaal spannend je praat er wel luchtig over maar op foto's die ik gezien heb zijn er wel veel schrijnende gevallen
en wat moet het daar een zooitje ongeregeld zijn in die ziekenhuizen
maar neem niet teveel hooi op je vork en geniet ook veel hé nou tot ziens maar weer ik blijf jou site op de voet volgen ik vind het héél interresant
doei

guusje

heb je bericht gelezen ongelofelijk wat je beschrijft wat een toestanden daar ,mogen we hier zeker niet klagen.denk vaak aan je . vergeet vooral niet te genieten . tot de volgende mail
guusje

Jon

Hey San,
Wat in verhaal joh. Ik zou gedacht hebben als we gaan dan gaan we met zijn allen, maar zo dacht jij er helaas niet zo over voordat je naar Suri ging hihiih. Die hangmat actie echt weer iets voor jou he jij denkt maar weer aan een ding en dat was gaan liggen pas op dat je nie mmmmmooooeeeehhhh wordt! Nou hier in ons kikkerlandje is t weer sneeuw/ijs vrij gelukkig en helemaal opengetrokken zelfs de zon is er ook die temp weer wat aangenamer maakt. En dan die Kentucky ook in de buurt pas maar op dat je nie als een Surinaamse terug komt.Al handtekeningen uit gedeeld naar je bekendheid op tv?Nou meid ik blijf je volgen!
X

Ma

Hey San
Wauw wat een verhaal weer, ik heb al een uitgever geboekt. En wat het zingen betreft dit is je grote kans grijp die meid, ik zie uit naar je eerste singel ha ha.
Ik ben je grootste fan. Goed bezig met het plannen begrijp ik, volg je hart war met de mensen om je heen.
Groetjes vanuit de bouw. Ma

Corine

Hoi Sanne

Wat een leuk verhaal, dit op het werk lag vond ik wel heftig, geniet er van ik volg wel jou verhalen.

Gr. Corine

Lin....

Zomaar even een gil uit Waalwijk!!!!!!

x

nic

hey san,

wat een verhaal heb je toch weer,wat doe je dat toch leuk (echt iets voor jou zoooo) :P
hoe was je tv opname???
wordt het uitgezonden op de tv of is de camera kapot nu hahahaha.....
Maar hier gaat het helemaal super....
ga vanaaf met joske na de bios (it's complicated van merrel streep) of hoe je dat ok schrijft....
we vinden het jammmer dat je niet mee kunt om t te bekijken!!
ik hoop snel weer zo'n leuk verhaal van je te lezen en weer nieuwe foto's te bewonderen,we contacten meid...
heel veel (werk) plezier daar en geniet er ok van he...

veel liefs kuss nic.

mirella en alof

ha sanne,
wat een mooie verhalen...
wat een ervaring (beetje jaloezie van deze kant)!!!
geniet ervan en we houden je verhalen bij!!!

veel plezier!
liefs dikke kus,
alof en mirella

Lot

Eej Sanne,

Wauw, ik ben jaloers op je! Wat een leuke verhalen allemaal. Is je voet al weer een beetje geslonken?

Wat erg trouwens dat je uitzicht op maarliefst twee voetbalvelden hebt..gelukkig heb je ook mooie natuur, leuke mensen, heerlijk en lekker eten eten. Dat moet het wel een beetje goed maken. Zaterdag een beetje duimen he! Want dan moeten we tegen GDC! Nouja, we..ook ik moet lijdzaam toekijken de komende maanden. Frustrerend om iets wat je graag doet niet te mogen.

Geniet er van, je verhalen zijn in elk geval super om te lezen!

Marina

Hoi Sanne,

Kijken of ik na 4x mijn mail naar jou krijg!

Marina

Jawel! het is eindelijk gelukt!!

En wereldreizigster het gaat je goed lees ek en hoor ik van je moeder.
Heerlijke verhalen, waardoor ik best kriebels krijg om ook weer eens op pad te gaan. Leuke kans heb je gekregen en aangepakt.
Ik hou het even kort. volgende keer een langer berichtje, maar ik moest even weten hoe ik deze mail naar jou kreeg.(Nl. al 2x een verhaal voor niks geschreven).
Ik zou zeggen, blijf schrijven en foto's sturen, het is leuk voor ons hier om een beetje met jou op pad te zijn.

Lieve groetjes!!

Jon

Hey, Ik denk weer nieuwe foto's kijken maar helaas was zo weer uitgekeken maar 1 foto hhmm en dan van een breedbekkikker! Goed nieuws uit Wolk al staan we onderaan. Gemeente heeft reddingsplan RKC goedgekeurd dus we kunnen voorlopig verder gaan als jij ieder jaar oehh portomonee blijft opentrekken! Extra duimen draaien morgen streekderby tegen NAC van je cluppie! X

Jon

Helaas meid, eerste punten zonder jou verspeeld slechte waarneming hihi . RKC betere spel en kansen maar ze gingen er niet in bij hen wel 0-1, dan volgende week maar op bezoek bij de kruikenzeikers!
X

Frans Duyts

IK MIS JE......!
X

anita krijnen

hey sanne

anita krijnen

hoi sanne
Jij maakt wel spannende dingen mee zeg?
Je kunt wel collums gaan schrijven zo.
Maar pas op straks kun je een nieuwe garderobe aanschaffen.
Hoe gaat het met je voetje?
Verder advies gebruik je talenten haha.
Groetjes .

Désirée

Hee Sanne,

Geweldig!! Denk eraan dat je straks wel gewoon terug komt naar ons in Waalwijk, hé. Volgens mij gaat het al snel de omgekeerde wereld worden: niet Sanne die continu vraagt of ze nu toch echt en zeker wel terug mag komen, maar ik die continu vraagt of Sanne toch wel terug wil komen! Want als ik het zo lees kan je makkelijk een carriere krijgen als: schrijfster, filmster, cabaratier,SEH verpleegkundige, etc!
Want je hebt er wel talent voor!!
Veel plezier nog daar en blijf zo schrijven, dan lijkt het wel of we zelf in Suriname zitten in plaats van in ons koude kikkerlandje.
Groetjes, Désirée

Ineke Wtenweerde

Hoi Sanne, Met plezier je verhalen gelezen. Daarom ben je natuurlijk gekozen!Want dit is echt iets voor jou en verrijkt je leven! geniet van alles wat leeft op deze aarde!!Ook de beestjes? Groeten Ineke Wtenweerde

annelotte

veel suc6 in het vliegtuig en morgen sta je weer op hollandse bodem

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!