sanneinsuriname.reismee.nl

3de week Suriname en 3 daagse trip naar anaula!

3de avontuurlijke week in Suriname!

Ten eerste sorry maar dit is een heel lang verhaal, dus ik zou zeggen veel leesplezier! Dit verhaal is dan ook wel een samenvatting van 2 weken!

Ik kan helaas niet per datum of dag precies vertellen wat ik allemaal gezien en gedaan heb, ik heb hier geen idee van tijd of datum. En dat is tenslotte ook echt Surinaams, dat betekent dat ik toch nu echt wel gewend ben aan het weer, de cultuur en alle andere dingen die dit land te bieden heeft, dat wil niet zeggen dat ik niet meer van dingen op kijk hier want nog steeds valt mijn mond dagelijk open! Elke dag gebeurd er wel iets van ´ohhh dit moesten al die collega´s, vrienden, families eens zien wat ik hier zie!

Te beginnen dan toch maar eerst even over mijn werk, deze afgelopen week zijn we elke dag om 07.00uur begonnen, de dag begint met een overdracht van de nachtdienst naar de ochtend dienst, dit is opzich al een hoofdstuk waard. Het komt erop neer dat er ong om de 10 min een andere zuster zich te laat meld. En de overdracht gaat van de zorgcoördinator naar de andere, en de zusters die zijn dus niet actief bezig met de overdracht waardoor het erg rumoerig is. Uiteindelijk verplaatsen de zusters zich naar de huisjes en beginnen daar met de zorg! Omdat er geen zorgdossiers zijn, zijn wij deze week bezig geweest met een soort enquete alias checklist te maken, hierin wordt alles beschreven wat per patient belangrijk is voor de zorg, en aan de hand van die gegevens kunnen we de 53 zorgplannen gaan maken, deze komen er ong net zo uit te zien, als de mooie paarse zorgmappen van Thebe. Dit is dus het begin van onze missie hier, als de mappen klaar zijn, storten we ons weer in het volgende! En dat zijn naar mijn mening 100 dingen maar dat kan ik echt niet waarmaken. Dus we beginnen maar bij het begin en dan gaan we verder doelen stellen! Met de zorgdossiers zijn we al een heel stuk op weg!

Afgelopen week ben ik met Anouk in Paramaribo naar de kroeg ´La Caff´geweest, erg gezellig je staat heerlijk buiten en Anouk kent hier genoeg mensen dus praat genoeg. Muziek is bij de tijd, al zou je dat niet verwachten want qua alle andere onderwerpen lijkt het of ze hier 1000 jaar voor christus leven. Dus we stonden lekker te praten en te hossen, en ineens viel mijn oog op een man die langsliep, toen de man zag dat ik naar hem keek, kwam hij dichterbij, ik zag een stuk karton in zijn handen met daarop de tekst:

Hello I am Ralf

I have a women and one child

My pick is Cutt off

I have no Money

Please help me, god bless you!

Ik stootte Anouk aan, en nadat ik haar de woorden vertaalde riep Anouk, ja echt niet laat zien dan, waarop de man zn broek liet zakken! Tsjah nu denk je hoe zag dat er uit? Nou het zag er niet uit, hij was echt kwijt zal ik maar zeggen, er reste alleen nog een tuutje zal ik maar zeggen. Vraag me af hoe die arme man moest plassen in ieder geval niet staand leek me.

Nou toen volgde maandag de tvopnames van ´to the Point! Oftewel de Pauw&Witteman show. Toen we erheen reden kreeg in een a4 met daarop de vragen die ze aan mij zouden stellen, ik was toch nog redelijk relax, tot we in de studio aankwamen! Jeetje wat proffesioneel, het was echt een tafel met een bloemstukje en glazen met water! Ik dacht nog blijf rustig, dat ging ook goed totdat meneer Pauw zei: We doen het niet over, er wordt niet geknipt het heet niet voor niets To The Point, toen dacht ik oh nee hoe moet dat! Ik praat veel te snel! Ik ga stotteren! Ik moet plassen! Ik ben misselijk! Maar ja toen begon de man met een koptelefoon af te tellen en 1,2,3 daar begon meneer Pauw. Ik zat in een soort roes, en de man stelde me vragen waarvan ik dacht waar heb je het over? En die vraag die u stelt stond niet op mijn lijst! Gelukkig was er ook de directeur van Libi makandra bij en de Arts. Na 58 min was het eindelijk klaar, ik was niet tevreden maar ja wat moet je? Als kado kreeg ik de dvd mee van de uitzending en diezelfde avond kwam ik om 21:15 op tv in de talkshow. Heb met me collega´s de uitzending gekeken, en het vreselijk om jezelf zo terug te zien!

Maar goed weer een ervaring rijker denk ik dan. De dvd heb ik gekregen en die gaat in de koffer mee naar huis.

De volgende dag op het werk kreeg ik gelukkig goede reacties.

Je zult je misschien afvragen wat ik na mijn werktijd doe dat is namelijk om 15:00uur dan zit de dag erop, ik ga dan met de bus weer naar huis en ga lekker in mijn hangmatje liggen lezen met mp3 speler , of ik ga in het internet cafe even msnen. Of ik zit jankend vanuit mijn stoel te kijken hoe een hond opstaat en weer omvalt van de honger, je kunt het zien als een hond die ladderzat is! Zo zielig, vind het zoooo moeilijk om dat beest niets te geven, ik denk dat hij nu overleden is want heb hem nu al 2 dagen niet gezien! Laatst had ik rijst over en ben ik onze poort uit gelopen en heb ik een eindje verder op wat rijst gegooid en een Bara (een soort donutvorm alleen dan hartig) het beestje had niet eens de puf om op te staan en het te eten! Vind zon beest nog zieliger dan een zwerver, want een zwerver kan nog in een prullenbak kruipen maar zon hond snapt dat niet!

En ik kan hem nu wel verwennen met lekker eten, maar wie doet dat over 4 maanden? Dan zal ie alsnog dood gaan? Je hoeft hier echt geen dierenvriend voor te zijn om dit zielig te vinden, maar hier zien de burgers het gewoon niet, het is gewoon normaal, dat als je sávonds buiten loopt en ineens een kadaver lucht ruikt dan zegt men ´ohh dat is een dode hond´ daar gaan mijn tenen krom van staan.

Verder het eten is hier zoals ik eerder al aangaf in vorige verhalen echt heerlijk! En het fruit het is niet op te noemen, heb al van alles geproefd, papaya, mango, pompelmoes, guaves. De meeste mensen hebben dat in eigen tuin, dus van collega´s krijgen we allerlei vruchten aangereikt, ik was ook tot vandaag toe bereid om alles te proeven, maar dat is vanaf vandaag afgelopen! Ik kreeg een heel schattig mooi vruchtje aangeboden, toen ik een hap wilde nemen zag ik iets bewegen, wat bleek er zat een maai (made) in de vrucht waardoor mijn initiatief voor dingen proeven nu toch echt op non actief staat.

Toen we vandaag bij de bushalte uit moesten stappen, zagen we recht van ons een ´vers´ ongeval. Weer een scooter in botsing met auto! We zijn natuurlijk even hoogte gaan nemen van dit ongeluk

Nu zal je waarschijnlijk weer denken dit kan echt niet! Maar ja hier kan alles!

Het slachtoffer (de scooterrijder) lag nog in de slootkant met een arm waarvan je denkt hoort die zo onder de schouder te hangen? En de takelwagen en de politie waren al bezig om de scooter uit de droge sloot te takelen! Dus het voertuig gaat hier voor het slachtoffer blijkbaar!

Dit was dus voor mij weer even een mondopenval momentje!

Afgelopen weekend 22,23,24 Januari ben ik met Anouk op 3 daagse trip geweest in het binnenland van Suriname, dat is het gedeelte buiten de stad en de drukte! Dit had Anouk geregeld via haar vrienden van hier(Deepak en Senzie), zij werken bij die organisatie en organiseren dus de trips. De twee heren die meegingen had ik al een keer eerder ontmoet dus dat vond ik wel prettig.

Vrijdag om 09:30 werden Anouk en ik opgehaald, we stonden kant en klaar met onze handbagage koffers volgepropt met kleding+ robijn geurbuiltjes(die sjouw ik overal mee naar toe) ik doe een moord voor en heerlijke geur aan mijn kleding! En tsjah wat neem je mee als je 3 dagen naar de bousch bousch gaat? Ik kon niet kiezen dus kon dus i.p wegblijven voor 1 maand!

Toen ik het busje zag waarmee we gingen dacht ik ‘hoe houdt ik het 5 uur vol in dat ding!!'het was namelijk een gewoon stadsbusje waarmee we hier naar het werk gaan! Dus zonder vering of überhaupt een degelijke stoelbekleding! Wij waren de laatste die instapten! In de bus zaten 6 mannen waarvan ik de taal niet verstond! Wat bleek het waren 6 friesse vrijgezelle, oude, onverzorgde, mannen (gemiddelde leeftijd 50 jaar)! De mannen waren eigenlijk zonder reden hier in Suriname, het zijn kroegvrienden, en in een zatte bui had 1 van hen gezegd ik ga naar Suriname volgende week, waarna alle andere 5 mannen ook hun ticket geboekt hadden, en met afgeknipte spijkerbroek, klompen en ieder een buil sjek zijn ze het vliegtuig in gestapt. Ik vond het erg ‘vreemde mannen' Ik zeg erbij dit was mijn eerste indruk. Na een busreis van 5 uur door de prairie 1 rechte weg maar met mooie natuur en onverharde wegen en een ontzettend zere kont, kwamen we bij en soort haven aan, we hebben onze bagage in een soort sloepboot geplaatst, (ik kreeg pas later door dat ook wij daarin nog 45min. moesten varen om bij de bestemming te komen) de friessie kneuters hebben ong 4 treetjes van 24 blikken bier ingeslagen en dat moest ook op die boot!

Na een panische boottocht want die mannen wiebelde natuurlijk nogal kwamen we om 15:00uur aan bij het prachtige Resort Anaula dit lag op een eiland en lag aan een waterstroom met mooie rotsen! Ik heb nog nooit zo'n mooi stuk natuur gezien, vanaf de boottocht t/m het resort heb ik met open mond genoten van de natuur! PRACHTIG!

Anouk en ik liepen voorop en hebben als eerste onze kamer uitgezocht, er waren kamers met stapelbedden waar meerdere personen konden liggen, en ons oog viel op de master bedroom dus die hebben wij gekozen! Want je snapt wel dat we niet met die friesse mannen op 1 kamer wilden! Deepak(de kok) is meteen begonnen met een maaltijd klaarmaken, en Anouk en ik zijn bij de rivier gaan kijken, en hebben het eiland verkent en het zwembad! De friesse mannen waarvan ik nog steeds alle namen niet ken, waren alleen geinterreseerd in hun pilsje! We hebben sávonds met zn allen gegeten, en raakten met de friesse mannen aan de praat! 1 van de mannen stond helemaal onder de uitslag dit bleek van de malaria pillen te zijn, en wij met onze ervaring hebben de man verzorgd met baby poeder, zo kwam er een gesprek op gang met de mannen en hebben we toch wel veel lol gehad, soms verstonden we er geen snars van maar we lachten maar gewoon mee! Senzie en Deepak kwamen er ook gezellig bij zitten, en rond 19:30 begon Senzie(hij was de gids) te fluiten, het gesprek viel stil, en hij trok onze aandacht, hij vroeg ons om te kijken en achter ons op een palmboom zat een gigantische grote spin! Oftewel de Tatantula! Ik heb me laten vertellen dat die spin alleen in die boom bleef maar heb hem de hele avond nog in mijn ooghoek in de gaten gehouden! Brrrr vies harig ding! Ineens riep een fries vanuit de rivier dat we moesten komen kijken! Pff je valt van de ene verbazing in de andere en wat bleek: de kleinste fries was gaan zwemmen in de stromende rivier (het was al donker) en had zijn kleding uitgetrokken en aan de kant gelegd, toen hij uitgezommen was kon hij zijn kleding niet meer vinden! En daar stond hij dus in zijn nakie, het maanlicht was het enige wat scheen maar dit was genoeg om in een deuk te liggen om zijn kleine slavinkje! Haha. Een andere fries had natuurlijk zijn kleding verstopt, maar de kleine fries trok hier zich niets van aan en liep naakt naar ons en trok daar zijn kleding pas aan! Op het eiland was een generator voor de stroomvoorziening dat betekend dus dat na 00:00uur alles pikke donker was in huis! We zijn gauw naar bed gegaan, nog even alles gecheckt op beestjes! Waren kapot van de reis! Bespraken op bed de friesse mannen dat ze toch best aardig waren en dat het toch wel erg gezellig was, totdat we s'nachts om 04:00uur in onze nachtrust gestoord werden! Wat bleek: 3 friesse mannen moesten plassen (dat heb je met al dat bier) maar het leek of een hele kudde oliefanten ons huis bestormden! Ik heb alle uren nadien geteld ivm snurken, langslopende friezen, een ratelende krekel, en allerlei andere oergeluiden! Om 07:30 werden we gewekt door 1 fries omdat er apen zaten bij het zwembad, we zijn gauw gaan kijken en inderdaad, kei schattig hele lieve aapjes, die we konden voeren met banaan! De doodskopaap en de kapucijneraap! Na een heerlijk ontbijt zijn we met de boot naar een dorpje geweest met de gids op een ander eiland. Hier leeft men nog op een manier zoals je je niet kunt voorstellen, tevoren werd ons gezegd dat we geen foto's mochten maken van de mensen, maar alleen als ze dit toestemden! Ook hier heb ik weer mijn ogen uitgekeken! Dat mensen zo kunnen leven! Het is ongeloofelijk! En dan sleep ik overal mijn robijn geurbuiltjes mee naar toe? Bij hun ruikt de was gewoon naar surinamerivier! Nu komt het stukje waarom ik zei dat was de eerste indruk wat betreft de friesse mannnen! De heren hadden in de stad voorgaande de trip, kleurboeken en viltstiften, notitieboekjes van Dora en noem maar op voor de kindjes daar. Ze waren er zo blij mee en hebben ons het hele bezoek achtervolgd, en gingen er echt voor staan om foto's te maken! Ze vonden het zo bijzonder dat ze meteen de foto's konden zien op de digitale camera! Wat me opviel was dat de kinderen en de mensen zo gelukkig waren!

Anouk en ik hadden gelukkig een zak lolly's en hebben die uitgedeeld. Anouk en ik hebben veel foto's gemaakt van het eiland met z'n mooie uitzicht en natuur! De friesse mannen waren plotseling verdwenen en vonden we even later in een winkel, waar ze Jawel bier hadden gekocht! De zwetende mannen konden we eigenlijk ook wel op afstand ruiken, want zij hadden allen 1 plastic tasje bij voor het gehele weekend, en dan met die temperaturen kun je je de geur wel indenken. Terug gekomen op het resort zijn Anouk en ik gaan zwemmen in het zwembad, het was vreselijk warm echt tropisch warm! En de friesse mannen gingen vissen!

Na ong 10 min, zag ik senzie in de verte aankomen met een vis, een gruwelijk groot vies ding met scherpe tanden, de friesse mannen hadden al 1 piranha aan de haak! Anouk en ik zijn gaan kijken bij de mannen, maar ze waren nergens de bekennen, aangekomen bij ons huisje, zat men al aan het bier! Hun doel was bereikt dus dat verdient een pilsje.

Die avond hebben we piranha soep gegeten. En hebben nadien als een soort padvinderij club met z'n allen aan een grote tafel in de heerlijke buitenlucht met op de achtergrond de stromende rivier genoten van een hele gezellige avond! De mannen aan hun 16de liter bier, zo zat als een tientje en Anouk en ik kregen een zelfgemaakt drankje, dit had Deepak gemaakt een sterk drankje genaamd caprinaja! Erg lekker maar ook ik moest opgeven na 2 bekers! Het was een goedje van rum,ijs en verse citroen en limoen! Anouk ging die nacht bij de rivier in een hangmat slapen, maar aangezien ik de tarantula nergens meer zag ben ik veilig in mijn bed gekropen en heb geslapen als en os! De volgende ochtend hebben we heerlijk gerelaxt, we zouden om 13:00uur weer met de boot vertrekken, ik ben nog lekker in een hangmat langs de rivier gaan liggen, en heb heerlijk liggen genieten van de mooie natuur! En in een deuk gelegen omdat er 1 friesse man 15x door de rivier voorbij dreef in zijn zwemvest, en alle andere friesse mannen inclusief hun pilsje toekeken hoe de man zich bezeerde aan de rotsen.

We hebben nog en heerlijke lunch gehad iets met bruine bonen, dat was de wens van de friesse mannen! De terug weg in de bus duurde vreselijk lang, de mannen waren niet te stoppen met drinken, plassen, en roken! De radio ging aan en alle gouwe ouwe nummers konden ze in koor meebrullen! Ik moet zeggen ik heb wel ontzettend veel plezier met deze mensen gehad! Ze waren ontzettend aardig, alleen enorm simpel! Toen we thuis kwamen ben ik heerlijk gaan douchen en hebben we met de andere 2 thuisblijvers het gehele weekend besproken! Nou dit was weer een heel verhaal, de foto's van Anaula resort kun je meteen bekijken op mijn site onder de titel foto's Anaula! Nu komt er voor mij een werkweek van 2 late diensten en 2 nachtdiensten! En het weekend ben ik weer vrij, en zijn Anouk en ik uitgenodigd bij een oud collega voor een Hindoestaanse feest, dus dat wordt hossen! Ohja en as woensdag komt de boot aan waar nog een aantal spullen van mij bijzitten! Dus kan ik weer lekker ruiken aan de geur van nederlands wasmiddel! Heerlijk!

Dag lieve mensen!

Heel veel liefs

Sanne

Reacties

Reacties

elly

Hey Sanne,

Je zult wel een lamme hand hebben van het typen, wat een verhaal.
Wat een superverblijf heb je daar en volgens mij is geen enkele dag hetzelfde.
Veel plezier op je Hindoestaans feestje, ben benieuwd hoe zoiets verloopt, maar daar zul je wel weer verslag over doen, denk ik.
Vergeet vooral niet te genieten en tot de volgende mail

Groetjes elly

Lin!

Wow wat een verhaal zeg..... Krijg wel de kriebels van die hangmat momenten....!
Fijn dat je het zo naar je zin hebt!
Er gaat geen dag voorbij dat we even aan je moeten denken...!
Geniet er nog lekker van.... en tot je volgende verhaal!
x Lin

Lieke

He vrouwke!
Ik lig hier elke keer dubbel om jou verhalen! Vind dat je t mooi schrijft. En om ''kleine slavinkje'' kwam ik helemaal niet meer bij!
Vind t fijn dat je t zo naar je zin hebt, wat een avontuur!

Nog heel veel plezier!

X Liek

nic

hey meisje,

wat is dat toch een super mooi en leuk verhaal...
je maakt er je dingen allemaal wel mee he???!!!
echt helemaal super...
maar uhhhh wel spannend van zo'n hindoestaans feestje ben zeer benieuwd hoe hun dat daar dan uitvoeren allemaal...
maar het is allemaal wel te voorzien dan daar gelukkig!!
ik ben ook zoooo blij dat je je draai er kunt vinden en er zoveel kunt genieten van de mooie natuur en de gezelligheid.
nou hier in het zeeeeer koude kikkerlandje gaat het ook allemaal helemaal goed...
jaja heb 2 tentamens gehad en jaaa hoor ik ben nog zo'n studie nerd merk ik nu de 1e was dus een 8.5 en mn 2e tentamen was maar liefst een 9 (erg he)
nou meid ik zal zeggen geniet er lekker van van die mooie leuke tijd daar en we denken hier vanuit het koude landje aan je ( jaja nachten van -15 dus je weet wel genoeg dan he)
ik ben weer zeer benieuwd naar je nieuwe verhaal en de vele mooie foto's...

liefs xx nic.

janny

Hey Nichie,

Wat een super verhaal joh je maakt idd echt super leuke spannende maar ook indrukwekkende dingen mee.
Moet wel toegeven dat ik veslaafd ben geworden aan je verhalen je kunt echt goed schrijven joh.
Geniet er nog van.
Ik wacht met smart op je volgende verhaal.

Liefs xxx Janny
P.S. Werkse meis.

André en Brenda

Het is toch wat daar. Errug leuk om te lezen. Heb het er afgelopen zaterdag wel met Joyce over gehad dat het niet alleen maar leuk is (het leest zo lollig en de foto's zien er schitterend uit), natuurlijk zie je een hoop ellende en viezigheid, snap ik. Maar je verricht goed werk! Kijk uit voor tarantula's en ander gespuis wat je niet onder je dekbed wilt hebben.

Tot het volgende verhaal.

Groetjes

de Koningsjes

heey Sanne ,

dat is echt een leuk verhaal.

je hebt het er wel naar je zin he!

leuk al die avonturen van jou.

wat een lang verhaal man!

wel 206 regels ongeveer!

en die foto's die zijn ook mooi.

aleen eentje snap ik niet zo goed.

maar laat maar zitten hoor.

veel suc6

groetjes de koningsjes!

Henrieta

hoi Sanne,

wat een geweldig verhaal van je boottocht!! ik lag dubbel. het is zo leuk om alles te lezen, dat wordt een boek als je terugkomt...eh ALS je terugkomt :-)) geniet van je reis en alles en groetjes van Henrieta

Ma

Hey San
Wat een belevenis weer zeg. Als ik het lees is net of ik erbij ben, alleen wel met een dikke wintertrui en voor de houtkachel. Succes met je zorgplannen en geniet van al het mooie daar.
Ma

Jon

Hey San,
Wat een verhaal weer joh, duurde ff voordat ik er doorheen was. Waar jou mond allemaal voor open gevallen is of blijft open vallen dat is idd niet te omschrijven,dit moet jezelf meemaken om hier over mee te kunnen praten. Meer slechte tijden daar dan goede tijden. Kan ik misschien wat opsturen waar je kinderen of volwassen blij mee kan maken wat ze tekort komen!? Weet ik in ieder geval zeker dat t goed terecht gekomen is!Jezelf horen vind niemand meestal klinken, kijk uit naar je tv debuut op dvd!Om het weekend werken kennen ze daar dus niet zo te lezen met je feestjes/uitjes, goeie zaak moeten ze hier ook in gaan voeren of wordt t gecompenseerd? En dat is lekker van die ongevallen dat t voertuig boven t slachtoffer gaat. Die ene Fries die geen zwemkleding bij had daar keek jij toch niet van op? Dat ben je wel gewend, er zijn sommige mensen die wel vaker geen zwemkleding meenemen als ze naar zwemgelegenheid gaan! Ahh en dan dat Friese slavinkje, groot verschil met een Brabantse? Nou kijk weer uit naar je volgende STORY! Oetmoen!

Ellen Liebregts

Hoi Sanne,


Je kunt in ieder geval niet zeggen dat je een saai leven hebt. Tjonge, jonge, wat maak jij veel mee. Ik begin enigszins jaloers te worden. Ik wil wel die kant op komen om mee te helpen de zorgdossiers op orde te krijgen. Zal het eens voorstellen aan mijn baas:-)


Groetjes, Ellen

Jon

Al staan we onderaan dan blijven daar maar staan, RKC vanavond verloren 2-1 bij de kruiken! Ze missen die rose jas op de tribune!

diana

nou Sanne dat was weer een heel verhaal en de indrukken die jij doorgeeft ,ik zie het zo voor me
Sanne zou jij jou msn adres willen geven ik moet je iets vertellen dat ik niet graag op de openbare site zet gr en veel plezier

angelique braspenning kaartje gaastra

hoi sanne ik kijk ook af en toe hoe het jou vergaat in suriname zo te zien heel goed leuk om je verhalen te lezen geniet van die mooie tijd en op tijd terug voor de volgende verkoop in mei veel succes daar groetjes fam braspenning

Annette de Grauuw

Hoi Sanne, ik was best benieuwd hoe je het daar maakte. Wat een avontuur zeg!Voor altijd een mooie ervaring. Ik heb met plezier maar ook met verbazing je verhalen gelezen. Wat is daar nog veel niet... wat hier zo normaal is! Er is daar nog veel werk te doen.
Ik wens jou een goed verblijf toe.
groetjes Gerard en Annette

ad en joke

hoi san,
alweer zo'n gaaf verhaal je maakt wat mee als je ver van huis bent. wij kijken nu al uit naar het volgende hoofdstuk.die foto van die spin hadden wij liever niet gezien maar die aapjes zien er echt lief uit.
het lijkt erop dat je daar alleen maar vakantie aan het houden bent. vergeet je niet te werken !!!!!
groetjes ook van kyra, jetje, en quinty [die al behoorlijk groot wordt]

Annemarie Hoevenaars

Hey San,

Jeetje wat een verhalen.
Ik heb net de laatste 2 achter elkaar gelezen.
Ik lig helemaal in een deuk om je verhalen.
Wat maak jij veel mee zeg.
Helaas is het een kei harde wereld om die mensen daar zo te zien natuurlijk.
Net wat jij zegt: wij maken ons druk om de meest luxe dingen.
En mensen daar misschien alleen aan overleven.
Ik ben trots op je dat je daar heel wat voor de mensen kan betekenen.
Een goede beslissing waar je nooit spijt van krijgt.
Ik ben wel jaloers hoor.
Zeker op je verhalen van die ambulance en natuurlijk je tv optreden. Hahaha
Die wil ik wel graag zien als je weer terug bent in Holland.
Verder wens ik je nog heel veel plezier en werkse.
Ik hoop dat de mensen veel van jullie opsteken en dat ze meer prioriteiten kunnen stellen.
Hier heeft het weer gesneeuwd.

Kijk uit naar je volgende verhalen.

ps. de slavinkjes smaken me niet zo meer.

groetjes,

Annemarie

Anita

Hoi globetrotter, ik dacht vanavond ik ga er eens voor zitten, maar goed dat ik er een potje thee bij heb, alle verhalen achter elkaar gelezen. Wat een indrukken krijg je te verwerken, het moet heel wat voor je zijn!
Maar een SUPER ervaring!
Geniet ervan, ondanks alles wat je voor je krijgt.
blijf je volgen.

Groetjes Anita

Ineke Wtenweerde

Hoi Sanne, Je niet vergeten!Je verhalen gelezen,super,echt iets voor jou. (daarom ben je ook gekozen!)Dit verrijkt je leven. Geniet ervan.Het ga je goed,ik lees je verhalen met plezier! Groet Ineke Wtenweerde

Berdine van Haag

Ey vetklomp.

Echt helemaal geweldig hoe je je verhalen schrijft. Ik lees ze echt met smaak.
Super leuke foto's etc.
Nou wijffie, geniet ervan en ik spreek je weer.

Liefs xxx vanuit het besneeuwde Waalwijk.

Lin

Hey Sis,

Alles goed daar?? Hier even weer een gil uit het koude kikkerlandje....
Alles zijn gangetje en dezelfde sleur als altijd ;-)
Tot horens.....

x Lin!

Pa

De lieflijke groeten van pa speklap

karin van mersbergen

Hoi Sanne
Ik hoorde van je veblijf in Suriname. Wat geweldig leuk. Je doet hier lekker veel ervaring op en je kan wat doen voor de mensen daar. Geweldig!!!!! echt iets voor jouw. Ik heb je verhalen gelezen, dat gaat zeker niet vervelen, je schrijft erg leuk. Je ziet wel ik ben je nog niet vergeten.
groetjes Karin

Jon

Als ons cluppie RKC alleen maar alles blijft verliezen zolang jij weg bent dan zijn we hier mooi klaar mee! X

Tamara

Hey Sanne,

Je moet je verhalen straks gaan bundelen joh en uitgeven.Mss word je dan wel uitgenodigd bij de ECHTE Pauw en Witteman, voor een goed gesprek.
Geniet met volle teugen en blijft vooral schrijven, zodat we je avonturen ook mee kunnen beleven.
Gr Tamara

Miranda Verbeek

Ha collega, (waar je weer eens niets aan hebt)

Als je meneer tarantula nog eens ziet tell him i said hi!!

Groetjes van mij

Nellie

Nou Sanne er is daar heel wat te beleven .
Ik lees alles met veel plezier .
Nog een vraag heb je al onder de tafel gevoeld .
Groetjes Nellie

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!