sanneinsuriname.reismee.nl

Alweer genoeg inspiratie voor een nieuw verhaal!

Dag lieve familie, vrienden, collega's etc....

Laughing

We hebben vorige week onze eerste grote vergadering gehad met Els de Boer en de Directie met Libi Makandra en broeder Mario! De vergadering heeft ongeveer zo'n 4 a 5 uur geduurd! Dus er is veel besproken en er zijn nu een hoop plannen op papier gezet en er is een planning, waar wij met z'n vieren mee gaan werken! Zo zijn de zorgmappen nu klaar, en draaien wij 3 dagen gebroken diensten zodat we bij elke wisseling van dienst aanwezig zijn om de zusters de zorgmappen uit te leggen! We hebben van de week onze eerste klinische les gegeven, en dat was wel even een tegenvaller, we hadden de les goed voorbereid, taken verdeeld, naslagwerk gemaakt om naderhand mee te geven, zodat ze van elke les die gevolgd is, een bewijs materiaal hebben! Er waren 27 zusters die zich opgegeven hadden, dus we hadden een grote groep dachten we. Op de bewuste dag kwamen er maar liefst 4 zusters opdagen, wij dachten eerst nog ze zullen wel later komen! Maar nee uiteindelijk zijn er nog wat avonddiensten bij gekomen, maar dat was puur toeval! We hebben de les wel gegeven, en naderhand is dit besproken met de directie om dit in het vervolg te voorkomen! Ik ga nu zelf aan de slag met het geven van coaching one the job! Met het onderwerp observeren en rapporteren. Dat is hetgeen waar ik de komende week mee aan de slag zal gaan, als dat doel bereikt is moet ik de medicatie verstrekking aan gaan pakken want dat is ook een onderwerp apart, daar zal ik later verder op in gaan als ik daar mee aan de slag ga.

Ook rondom mijn visum is alles nog onduidelijk, zo weet ik nog steeds niet beter dat ik 4 april het land uit zal moeten! Volgens meneer agent zou ik dat alleen vanuit Nederland kunnen regelen, ik ben dus heel benieuwd hoe dit zichzelf gaat oplossen! Mijn paspoort is nu al een week bij Dhr Dijksteel en hij zou het gaan regelen voor me, dus ben benieuwd.

Vrijdag na de vergadering zijn Anouk en ik met de Bus naar Paramaribo gegaan en zijn we gaan shoppen! Mijn doel was slippers, maar de keuze was zo reuze dat ik niet kon kiezen! Je hebt hier een winkel genaamd ‘steps' een winkel ten grootte van een supermarkt met alleen maar SLIPPERS, alle kleuren, ik heb er maar foto's van gemaakt zodat ik thuis kan kiezen welke ik uiteindelijk ga nemen. En als ik niet kan kiezen dan neem ik ze allemaal, en stuur ik het wel op met de boot! Kost toch geen drol hier! Verder hebben Anouk en ik ook nog in een Tuk Tuk gezeten, ook erg leuk!

Oh en een paar weken geleden zijn we met z'n vieren naar de Choice geweest (een supermarkt in de stad met alleen Nederlandse merken) de dochter van Hetty heeft ons met de auto daarheen gebracht! De winkel heeft ong de grootte van de AH. Nou geweldig, als je dan al die bekende producten weer ziet, ik vind het Surinaams eten echt heerlijk, maar even lekker een Nederlandse snack tussendoor is toch wel even lekker, ik heb dan ook voor 400srd (€100,-) aan eten ingeslagen, (unox tomatensoep, slankie smeerkaas, croky bolognese chips, picolini pizza's, sla, cup a soup, evergreen, tzaziki saus, kruidenboter van duyvis, wasverzachter, febrese, allerlei vleeswaren, crackers, pistache nootjes etc. ik heb er in ieder geval nu nog plezier van.

Dan het volgende hilarische onderwerp het BUS vervoer van hier! Het zijn een soort Dolmoes busjes die ook in turkije rijden! (zie foto) de busjes zijn opgepimpt van zowel buiten als binnen, van buiten stoer, en van binnen meestal kitsch! Met de meest afschuwelijke bekleding, met daarover een plastic laag ivm de zwetende mensen die dagelijks in de bussen zitten! Dit plastic plakt uiteraard aan je blote benen, zodat als je gaat staan na een rit, het lijkt alsof je beenhuid nog op de stoel ligt! Er staat meestal knoer harde muziek op in de busjes, waardoor je elkaar niet eens kan verstaan, de muziek varieert van jean- paul, tot bob marley en allerlei andere surinaamse muziek. Voorin de bus bij de bestuurder hangt een soort van dooie poes onder de achteruitkijk spiegel, (ik denk dat ze het mooi vinden?) ik vraag me alleen af waarom hangt er zo'n ding aan de spiegel. Het schijnt voor de sier te zijn. De chauffeurs zijn volgens mij mensen die de busjes zelf oppimpen naar hun stijl, en de kosten die ze verdienen mogen ze zelf houden. Ze hoef je ook nooit langer te wachten dan 2 min. Of er komt er weer eentje langs! Een ritje kost 1,60 srd.dat is dus ong 0,40 eurocent! Ookal ga je maar 10 meter mee in de bus dan betaal je nog 1,60 srd. Beetje krom maar ja dat is bijna alles hier wel qua regels haha!
Volgens mij zou zo'n busje niet harder mogen rijden dan 80 km/uur op de hoofdweg, maar de meeste rijden ongeloofelijk hard, en halen in op een weg waar het niet mag, waardoor ze net op tijd op hun eigen weghelft weer terrecht komen, maar steeds denk ik dat ze het niet halen, dan scheld ik of vloek ik ‘Nonde ju man' op z'n brabants, en achteraf denk ik oh ja shit ze verstaan nederlands. Waarna ik een glimlach terug krijg, waarmee ze willen zeggen, mens maak je niet zo druk!
Onder de snelle chauffeurs zitten helaas ook hele slome chauffeurs, en net als je even haast hebt om op tijd in de stad te komen, stap je allicht bij zo'n (ikhebnietzonzinvandaagendoehetrelaxt-chauffeur) in. Tsjah en daar moet je bij Sanne niet bij aankomen, want ik heb geen geduld daarvoor! We stapten in en hadden nog niets door, de chauffeur toeterde naar iedereen die langs de weg liep, en stopte om te kijken of ze misschien in zouden gaan stappen! Ging zelfs in zijn achteruit midden op de weg om een passagier op te pikken die aan kwam lopen! Ze verdienen natuurlijk meer als ze volle bussen rijden, want elk persoon is 1,60 srd waard! Hij stopte onderweg om wat drinken te kopen, hij stopte om zijn zijkant met terpentine schoon te maken! (ondertussen kwam er bij mij stoom uit de oren en ik dacht voordat hij dadelijk ook nog langs de wasserette rijdt, of een bloemetje gaat kopen voor zijn vrouw) zei ik ‘als u nu niet gaat rijden dan krijgt u geen 1,60srd' waarop de man zei, dan stap je maar uit en pak je een taxi.....(eigenlijk terrecht) De mensen snappen gewoon niet dat je nog meer te doen hebt op een dag! Maar ja ik dacht laat ik maar blijven zitten en me gemak houden, heb me verder wel van binnen op zitten vreten, want de rit duurde een dikke 60 min, en het is i.p. een ritje van Waalwijk naar Sprang-Capelle. Maar ach wij Nederlanders hebben ook geen geduld, tenminste ik niet! In heel Suriname zijn denk ik zo'n 20 stoplichten! Ideaal voor ongeduldige mensen! En die stoplichten dat is ook echt een giller! Als ze op rood springen, zie je de tijd in seconden af tellen, dus zo kun je zien hoelang je nog moet wachten tot hij op groen springt, zou ook ideaal zijn voor ons in Nederland, ik erger me altijd groen en geel, dat ik bij sommige rode stoplichten zolang moet wachten, en dan te bedenken dat ik iedere dag met mijn bincky continu heel waalwijk door moet, en dagelijks zo'n 50x bij een stoplicht dat op rood staat moet wachten! Het zou mij al een stuk helpen als ik van te voren al weet wanneer ik weer mag rijden. Ik vroeg me natuurlijk wel af wat de reden ervan zou zijn hier dat de stoplichten deze functie hebben! Misschien is het wel voor de neuspeuterende bestuurders, zo weten ze precies hoelang ze nog hebben om hun snotpin op te eten! Haha.

Het weekend zijn we met Els en haar man(Janus) + wij 4ren op de boot gestapt in Paramaribo om Dolfijnen te gaan spotten! De Surinamerivier ligt tegen Paramaribo en als je dus gaat varen kom je in de zee uit. Maar de zee lijkt niet op zee zal ik maar zeggen! Ik kon me er niks bij voorstellen, want het water heeft de kleur van karamelvla, en je kunt dus niet naar de bodem kijken, die kleur komt door de klei grond en het bauxiet wat hier geproduceerd wordt. We hebben ong 1,5 uur gevaren en toen heeft de bootsman de motor uitgezet! Ik dacht echt:'denk je nou echt dat we hier dolfijnen gaan vinden''???? Ik ben helemaal voorop gaan zitten op het puntje van de boot , en heb zitten fluiten als een dolle, ik kon me gewoon niet indenken dat we ze zouden zien, want als ik om me heen keek zag ik gewoon de waterkant met z'n mooie bossen! En dolfijnen zouden niet bij het plaatje passen! Maar ineens riep Janus, kijk daar! En jawel Dolfijnen, gewoon echte levensechte dolfijnen, net als in harderwijk, alleen dan nu in het wild. Onvoorstelbaar! Dus niks niet met dolfijnen zwemmen voor 200 euro of foto's in blauw water met jezelf en dolfijn voor 250 euro! Neeee!! Dit was echt, en dat maar voor 25srd(6,25 euro voor de boottocht p.p) Ze waren voor en naast ons. We gilden allemaal van opwinding! Ze kwamen af en toe boven en spoten water uit haha hun gaatje! En dat geluid was zo leuk! Dus ze waren iedere keer maar enkele seconden in beeld, omdat het water zo bruin is kun je ze dus niet zien waar ze aankomen! Je moet je focussen op het water. Met alle camera's in het gareel, hebben we er maar 1 op de foto weten te krijgen! Dit was onze paparazzi Marian natuurlijk weer! Maar ja het bewijs heb ik dus in de pocket, ik heb me camera weggelegd en dacht verrek maar met die foto's ik moet nu zelf kijken, en heb voor op de boot heerlijk genoten van die mooie beesten. Na ong 30min zijn we terug gevaren en toen we aan wal stapten zagen we een gigantische dode slang aan de waterkant, zo een waarvan je bijv. van de huid een stel laarzen koopt in de winkel! Het was echt een gruwelijk dik ding, we zagen niet hoelang omdat er een stuk onder water hing, de slang was helemaal opengereten en er zat nog gewoon een rat in zijn lijf! We hebben de dag afgesloten met een etentje met Els en haar man Janus! Was erg gezellig!

De volgende dag was de planning van Marian om te gaan fietsen! We zouden de Commewijne brug overfietsen (een gigantisch grote brug waar je eigenlijk niet overheen mag fietsen en dan naar Nieuw- Amsterdam!) Ik dacht nou Sanne doe eens gek en ga mee! Anouk ging niet mee, dus ben ik met Marian en Anja meegegaan. Die dag vroeg opgestaan, had helemaal geen goede broek bij waarmee ik zou kunnen fietsen, dus heb van Anouk een broek geleend , het soort broek wat ik een drollenvanger noem, ik kan het niet anders uitleggen! Het zit vreselijk vreemd net of je iets mist aan je kruis, maar ja dat moest ik nou net hebben, want ik wilde geen naden aan mijn billen want anders zou ik zere billen krijgen! Dus daar stond ik dan klaar om te gaan! We zijn vanaf Zus&Zo begonnen met de route, (dat is een Nederlands guesthouse in paramaribo), we kregen drie degelijke batavus fietsen met 3 versnellingen! En ik was de lul want ik kreeg de fietstas op mijn fiets met de bagage! Ik denk ik zeg niks, laat me niet kennen! Totdat ik die brug op moest, dat was nog na geen 3 km, en die brug was hoog!!!! Jeetjemina, ik ben bij 5x met de trappers rond afgestapt en ben naar boven gelopen! Ook Anja trok het niet! Er was geen ruimte voor fietsers dus de auto´s raasden voorbij, en keken ons aan alsof ze wilde zeggen ´oh weer van die lompe Nederlandse toeristen´ je mag nl niet over die brug fietsen omdat dat veel te gevaarlijk is, en de meeste mensen die je bijv. lopend over de brug aantreft, zijn de mensen die eraf gaan springen! En nee dat zijn geen parachute springers of bungee jumpers maar mensen die levensmoe zijn, en er een einde aan willen maken! Het schijnt ook dat er onder aan de brug een bord staat met een telefoonnummer dat je kunt bellen dat er altijd nog hulp voor je is, zodat je je nog kan bedenken om te springen! Haha net of dat helpt. Ze kunnen daar beter een maatschappelijk werkster onder aan de brug zetten die even een praatje met je kan maken, want stel dat je dyslectisch bent, das toch best lullig!Een sprong van de brug overleeft niemand, het is zoooo hoog! Brrr..... voor mijn gevoel heb ik kilometers naar boven lopen sjokken, met die fiets incl fietstassen, en dan in die bloedhitte, het leek wel of ik pijn op de borst kreeg van de inspanning die ik moest verzetten, ook zo´n typische verpleegkundige kwaal van mij, dat ik bij elk pijntje dat ik voel, meteen aan iets ernstigs denk. Gelukkig bleef een infarct of iets anders geks me gespaard, en kon ik aan de afdaling beginnen. Dus na flink wat maaauwen was ik boven, en kon ik naar beneden, heerlijk met de wind zodat me oksels konden drogen! Bij mijn afdaling zag ik nog een man de brug oplopen, ik gilde nog naar hem ‘NIET DOEN' ‘'NIET DOEN'' maar hij riep dat hij naar alleen maar naar paramaribo ging lopen, waarna ik mijn duim opstak naar hem! Beneden stond marian klaar met de camera, die heeft wel de brug op kunnen fietsen. Petje af hoor! Meteen zijn we gestopt bij een groetenman, en een hebben heerlijke kokosnoot gegeten. Na ong 10 km verder hebben we lekker een loempia gegeten gevuld met kouseband (de lekkerste groente van hier vind ik) bij iemand aan huis, en dat smaakte ons heerlijk, zo lekker zelfs dat we een tweede bestelde. Ik dacht dat fiets ik er nog wel af.

Toen weer op de fiets, en in de brandende zon op weg naar Nieuw-Amsterdam. Onderweg veel gezien, het was erg mooi en iedereen zwaaide alsof fietsen iets heel bijzonders is (en dat is het ook want Surinamers fietsen niet) we zijn langs de surinamerivier gefietst, en stopten bij een man die aan het vissen was, toen ik uit keek op de rivier dacht ik: Wat ruik ik toch? Toen ik naar beneden keek, zag ik niets anders dan koeienschedels??? Die werden blijkbaar na de slacht gewoon in de rivier gegooid en die spoelden daar dus aan. Mooie natuur maar jammer van de lucht! Ook lag er een kapotte magnetron, en allerlei ander apparatuur, vond het te smerig voor woorden en eeuwig zonde dan de mensen hier zo omgaan met het milieu. Wat ik hier zie gaat mij toch echt te ver. Zo moeten we in Nederland ons plastic afval scheiden, en de was op 30 graden wassen, nou als je eenmaal hier geweest bent dan denk je: ( waar zijn wij Nederlanders mee bezig) maar goed we zullen het goede voorbeeld maar geven. We zijn weer op de fiets gestapt, en oeeei daar begon het al mijn billen waren helemaal beurs! De weg was onverhard en we hobbelden verder. Bij Nieuw-Amsterdam zijn we met een bootje overgestoken naar Frederiksdorp, dat is een eiland met fruit plantage's, ik dacht hier ga ik eens ff lekker zitten, maar helaas, ook daar op dat eiland was een fietsroute, heb mezelf weer opgezadeld en begon toch behoorlijk tegenzin te krijgen van al dat fietsen, maar het eiland was wel mooi! Eindelijk was de route klaar! We zouden nog naar Nieuw-Amsterdam terug gaan om daar ook het 1 en ander te bekijken. Om de ellende compleet te maken, het bootje kon ons niet overzetten naar Nieuw-Amsterdam, maar kon ons wel naar Alkmaar brengen! Ik dacht ach ja kan er ook nog wel bij! (wist ik veel dat ik dan dus van Alkmaar nog een stuk moest fietsen naar Nieuw-Amsterdam) ik heb gefietst, gefietst, gefietst, totdat ik er bij neer viel, het was snik heet, en ik zag de lol er niet meer van in, ik dacht die Surinamers fietsen niet voor niets nooit! Het was zo heet dat het uitzicht in de verte helemaal vervaagde door de hitte. Ik ben bewust een meter of 20 voor Anja en Marian gaan fietsen zodat ik de sfeer voor hen niet zou bederven met m'n gezeur en gesteun, ik had niet eens de puf om nog de zwaaien naar alle aardige mensen langs de weg, laat staan lekker te kletsen onderweg, ik voelde me niet lekker worden, en gaf mezelf dus weer een diagnose en dacht dat ik een hypo zo krijgen, dus ben gauw afgestapt en ben bij een barretje gaan zitten, en heb gewacht tot Marian en Anja voorbij kwamen, ook zei waren lichtelijk gebroken, en we hebben hier even een pauze gehouden! Bij navraag zouden we binnen 200 meter bij de bootjes aankomen (die ons naar de overkant richting paramaribo zouden brengen )die zouden we vinden aan de rechterkant van de weg, ik heb elke oprit naar rechts genomen, en Marian en Anja fietsen achter me aan, en bij elke oprit die ik nam, was geen bootje te bekennen, ik dacht ‘als ik maar van die ... fiets af kan' haha ik was zo gefrusteerd en alles zat me al tegen, dus met flinke gein en lichamelijke ongemakken kwamen we eindelijk bij een bootje. Maar jeetje wat was ik blij dat ik er was, en ik heb heel de route geroepen ik weet zeker dat we wel 60 km hebben gefietst waarop anja en marian zeiden, dat is niet waar joh! Maar achteraf lieve mensen, hebben we toch echt 60 km gefietst! We hebben van 09:30 tot zeker 17:00 gefietst! Het was een leuke dag, maar NOOIT MEER FIETSEN IN SURINAME! Geef mij maar de Vespa van m'n zusje! Mijn dag werd toch nog een feestje omdat we nog lekker hebben gegeten bij de KFC!

Afgelopen weekend hebben Anouk en Ik + directie libi makandra (Stan&Julien) Els en Janus naar Zanderij (vliegveld) gebracht! Ze zijn 2 weken hier geweest, jeetje wat ging dat vlug, hebben erg veel aan Els gehad, en vonden het erg fijn dat ze er was voor ons, zodat wij onze bevindingen met haar konden delen, we hebben duidelijke afspraken gemaakt, en hebben nu een strakke planning op het werk, en moeten zo onze doelen binnen de daarvoor uitgetrokken tijd weten te behalen! En dat gaat zeker lukken! We hebben bij Zanderij nog lekker buiten gezeten en hebben nog een biertje gedronken met ze. Ook daar viel me weer op de straathonden! Zo zielig, bij alle eettentjes lopen de magere beestjes op zoek naar iets te eten, ze schooien vaak bij de mensen, en die irriteren zich vreselijk aan die dieren. En hebben totaal geen respect voor die beestjes. Ik vind het zo moeilijk om zo'n hond geen aandacht te geven, ik bestelde een frietje en schaamde me gewoon dat ik het helemaal zelf heb opgegeten! Nadat we els uitgezwaaid hadden kwamen we bij de auto aan, ook daar was een zielig scharminkeltje, het beestje had een grote wond op zijn heup, en liep mank, de hond was waarschijnlijk aangereden, de wond was vies en er kroop allerlei ongedierte in! Erg onsmakelijk maar goh ik kan er maar niet aan wennen. Gelukkig start er in februari een campagne voor de straathonden, er zullen dan verschillende busjes de beestjes oppikken en ze steriliseren zodat ze zich niet meer kunnen voorplanten, mijn gedachte zou zijn, maak die beestjes dan toch af! Ze hebben verder toch geen leven meer. Het blijkt dat er wel een asiel is hier in Suriname, en wel degelijk mensen die een hond als huisdier hebben. Dus er zijn gelukkig wel mensen die geven om de honden!

Sinds Els weg is regent het in Suriname, dat is nu al 3 dagen, continu regen, regen, regen. Met als gevolg: MUGGEN! Je wordt er helemaal gestoord van! Ze zijn immuum voor alle soorten deet! Ze zijn niet alleen buiten maar ook binnen! Ze komen door alle kieren en gaten, ondanks airco in de slaapkamer, en voor elk raam zit een Hor! Het is net of die beesten voor elkaar het hor open houden!
We hebben insecten spray, dat spuiten we voordat we gaan werken, en als je thuis komt liggen hele volksstammen MUG op de grond, maar de volgende familie vliegt alweer rond! Er is geen houden aan, zo heb ik vannacht vreselijk geslapen, ik lag met alleen mijn gezicht boven de dekens, mijn hele gezicht ingesmeerd, oordoppen in tegen het gezoem, na nog geen 3 min. Had ik ogen als Marijke Helwege, zelfs op je lippen gaan ze zitten! Nou ik heb de hele kamer op z'n kop gezet, en ben met slippers in de weer geweest, maar er was geen beginnen aan. Toen ik vanmorgen op moest was het net of ik niet geslapen had. Ik leek wel high van de insecten spray, hartstikke giftig dat spul. Vandaag uit het werk heb ik alle deuren gesloten en heb met een handdoek lopen wapperen als een dolle, heb er wel duizenden gedood! De overbuurman zag me in de weer, en kwam met een elektrische vliegenmepper aan! Nou dat was een spektakel hoor, ongeloofelijk, je hoefde alleen de mepper in de lucht te houden, en ze vlogen er met groepen tegelijk in, en een stank! Maar na 1 uur was de woonkamer in ieder geval mug vrij. Nu hoop ik vannacht goed te kunnen slapen, heb het wapen naast mijn bed liggen! Er is geen mug die mijn nacht nog verstoord! K'ga morgen toch maar een klamboe kopen!

Nou ik denk dat ik nu maar weer stop want anders wordt het wel erg veel!
1 maart is het Holy Pagwa, dat is toch wel een feest waar ik naar uit kijk! Het is een feest van de Hindoestanen. Je gaat dan wit gekleed de straat op, of je zoekt een kroeg op maar dan wel buiten, en je gooit allerlei kleuren poeder naar elkaar! Waardoor je dus helemaal onder zit! En dat is dan leuk denk ik? Haha Ben in ieder geval erg benieuwd!

Nou dag lieve mensen, tot de volgende keer!
Bedankt voor alle reacties!

Enne collega's ik heb vernomen dat mijn contract verlengd is, dus nu moet ik wel terug komen he!
het ga jullie goed, gelukkig is de kou een beetje te doen nu! Werk met zin!

Oma tent en Opa Speklap succes met de verdere verbouwing, fijn war dat je niet meer aan je bed zit vastgevroren, hebben de muizen jullie al voorgoed verbannen uit de caravan?

Marc!!! Wees je zuinig op me Bincky?

Jasmijn!! Kijk je uit met die taxichaufeur?

Tante Ineke beterschap met je knie! Is ook wat! gebruik ik de term Von Trapp, valt oma B ook nog van de trap!

Linda! Doe mij nog zo'n zak m&m's

Marion! Sommige mensen moeten bij elke wedstrijd aanwezig zijn wil RKC kunnen winnen! En sommige mensen moeten die scheidsrechter bij de uitgang opwachten en hem even een toontje lager laten fluiten! Met z'n Pinalty! Ga toch Kaaantklossen man! Ik heb de wedstrijd de volgende dag op BVN gezien! Het is om te Jaanke! Wat een flapdrol die scheids! Die keek dus echt met z'n linker oog in z'n rechter broekzak!

Nou dag lieve mensen, tot de volgende blog!

Reacties

Reacties

nic

hey lieverd,

Jaja wat een geweldig verhaal is het toch weer he...
Iedere keer is het toch weer genieten en lachuhh als jij je verhaal hebt verteld!!
Het is echt indrukkwekkend wat je daar allemaal toch weer hebt meegemaakt.
Nu alleen maar hopen dat het allemaal goed gaat komen met dat stomme visum daaro...
Ze moeten niet zo moeilijk doen joh!
Fijn dat alles goed gaat met je en ik kijk weer uit naar het volgende verhaal en de nieuwe foto's...

mied geniet er nog lekker van en we spreken elkaar vast snel weer....ennuhhhh succes met je MUGGEN..!!!!

dikke kusss, veel liefs nic.

Ma

Geweldig verhaal weer San, foto van mij om de muggen te verjagen is onderweg.

ad en joke

wat een plezier bezorg je ons telkens weer met die verhalen van jou.en wat denk waarom ze nou eigenlijk klamboe's uitgevonden hebben .

Anja Elings

Ha die Sanne, wat heb jij toch een hoop talent. Je bent niet alleen super in de zorg, maar je kan ook makkelijk je geld verdienen als schrijfster of als cabartier!Het is geen land voor mij met al die muggen en die dooie slang , rat enz. brrrrrr! Als ik een kakkerlak in de vakantie op mijn kamer zie, doe ik al geen oog meer dicht. leuk om de verhalen te lezen, en fijn dat het zo goed met je gaat! Liefs, Anja

henrieta

hoi Sanne,

nou het was weer lachen hoor, al die verhalen van jou. ik vind het wel stoer wat je allemaal doet, met al die vieze beestjes.. brr!!
enne gefeliciteerd met je contract!

groetjes Henrieta

p.s. bij Willem II is het tegenwoordig ook huilen met de pet op..... zullen we ze laten fuseren dan jou daar directeur maken? :-)))

Kim

Hee Sanne!

Gewelig verhaal weer! Alleen minder van die muggen.. en al helemaal van je visum! Maar dat komt vast goed! Wel super dat je contract verlengd is! Maar eerst nog verder genieten daar!

Kijk weer uit naar je volgende verhaal en foto´s!!

Xx

Wynanda

Hoi Sanne,

Wat 'n geweldig verhaal weer!!!!!!!
Ik heb er speciaal een vrije dag voor opgenomen om het te lezen, maar dat was het zeker waard, het was weer lachen.

Verder nog gefeliciteerd met je contract!

Enne over die K..scheids, dat ie zijn excuses na afloop nog aanbied, of het al niet erg genoeg is.......

Ik hoop voor jou dat die klamboe de oplossing wordt, uiteindelijk zijn ze daarvoor uitgevonden toch???????????
(tip: de klamboe impregneren schijnt erg goed te werken)

Ik kijk weer uit naar je volgende verhaal.

Groetjes uit het natte Waalwijk

Anouk, Je kamergenootje/collegaatje

Hey lieve Sanne,
Omdat je allemaal zeurt dat mensen alleen je foto's kijken en geen bericht achter laten haha..
Nee grapje hoor poppie!
Wilde even zeggen dat ik tot nu toe echt een SUPER tijd met je heb!
Ben super blij dat het zo goed klikt tussen ons!!
We kunnen samen lachen, praten, huilen ook wel, en ga zo maar door!
Op na nog een geweldige tijd samen hier!!
En over een paar weekjes, hebben we lekker het huis lekker voor ons 2e:D!!

Nou meissie tot zo he!! haha
Bigi Brasa Nanga Bosie!!

Jon

Wat een gigantisch groot verhaal dit keer, duurde ff voordat ik er door heen was. Wat een ervaringen,super! Wat betreft die Kaaaantklosser van RKC.Sommige mensen geven achteraf hun fouten toe,hier hebben we alleen zo weinig aan!ihihiSommige mensen doe je het liefst dan iets aan! Dus wordt tijd dat sommige mensen weer bij iedere wedstrijd aanwezig zijn.Aangezien sommige mensen als het tegen zit de rest van het seizoen nog weg blijven zal het volgend seizoen worden in de Jupiler Leaque! En hoeist met de muggen al lek geprikt? Al klamboe? Anders stuur ik er gewoon een op. Wat betreft dat fietsen daar ben jij wel heel mooooeeeehhhh van geworden denk ik en dan met die hitte erbij. Geduld hebben is een schone zaak idd hahaha moeilijk voor jou om daar mee om te gaan.Ja zou ik ook moeite mee hebben hor hppfff ze kennen daar niet anders en wij zijn anders gewend.Leuk zo'n bezoekje dolfinarium tussendoor en dan voor dat geld! En wat die Els betreft sinds haar vertrek daar is t bij jullie gaan regenen en hier is het de afgelopen dagen ook nog niet droog geweest! Nou tot snel weer!
X
XXX

Désirée

Opnieuw genoten van je verhaal! Je moet direct na thuiskomst echt een uitgever gaan zoeken en je verhalen laten publiceren in een boek. Ik durf te wedden dat het een bestseller zal worden!!
Ik sprak gisteren Els nog en zij heeft daar ook gezien dat jullie daar heel veel indrukken op doen en erg goed werk doen, maar tevens ook heel veel plezier hebben. Petje af!
Ik zal er voor zorgen dat de dienstfiets in mei tot je beschikking staat, want na 60 km in Suriname is een rondje Waalwijk "peace of cake" voor je, hihi. Je mist hier overigens wel een aantal gezellige uitjes met het team, op 19 maart gaan we gezellig eten (ivm 25 jr dienstverband Diana) en 14 april bowlen en eten. Maar we zullen een foto van je op tafel zetten,oké (ja, in het kader van teambuilding hé, die dag in juli is niet voor niks geweest). Maar goed als ik het zo lees heb jij in Suriname héel veel leuke dingen en lekker eten, dus mis je wat dat betreft niet zoveel. En als je terug bent organiseren we snel weer iets.(al is het maar een lunch in het personeelsrestaurant, alhoewel daar zijn de prijzen alweer omhoog gegaan, dus dan kunnen we beter naar de McD, fiets je er later dan wel weer vanaf!)
Nou Sanne, ZING, VECHT (met de muggen!), HUIL (om de muggenbulten), BID (dat de muggen verdwijnen), LACH, WERK EN BEWONDER lekker verder in Suriname. Ik kijk weer uit naar je volgende verhaal.
Groetjes, Désirée

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!